úterý 13. srpna 2013

Plněné šátečky

A máme zde už 100. recept! Tak co si vyrazit na malý výlet?Alespoň na talíři:)
" Taštičky" plněné masem jsou velmi oblíbené v Gruzii. Nedivím se,jsou totiž vynikající... i když mě osobně více zachutnala moje experimentální bezmasá varianta. Vyzkoušejte oboje :)

Co potřebujeme?(3-4 porce):
  • 1 tvaroh v alobalu
  • 1/4 kypřícího prášku
  • sůl,pepř,mletá paprika
  • 1 vejce
  • cca 250 g celozrnné mouky
  • olej
  • 400 g mletého kuřecího masa
  • 1 cibule
  • (případně sterilované zelí, trochu kvalitní šunky nebo uzeného tofu)

  1. Z tvarohu‚ soli‚ vajíčka, kypřícího prášku  a celozrnné mouky vypracujeme rukama hladké těsto.
  2. Dále si připravíme náplň: cibuli nakrájíme na malé kostičky a smícháme ji s mletým masem a přidáme veškeré koření.Dobře promícháme. (Druhá varianta: zelí scedíme a necháme ho velmi dobře okapat-jinak nám šátečky nebudou držet,promáčely by se! Zelí poté promícháme s na kostičky nakrájenou šunkou/tofu).
  3. Z těsta tvoříme placičky,které potom rozválíme do tenkých koleček. Doprostřed každá dáme připravenou náplň‚ těsto překlopíme a důkladně přitiskneme  prsty okraje tak,aby držely při sobě.Olejem si potřeme crisp talíř  a v mikrovlnné troubě taštičky na crispu osmahneme po 5 minutách z každé strany. Oleje nebude tolik,jako například při smažení na pánvi,ale není ani dobré v tomto případě na něm příliš šetřit,jinak se nám taštičky připalí. Já jsem na jednu várku dala asi lžíci oleje.Pokud crisp nemáme, osmahneme je na oleji na kvalitní teflonce.
Tip: Taštičky jsem podávala s rajčatovou omáčkou,není to špatné,ale ve finále mi nakonec chutnaly samotné.Těsto je totiž vláčné a nejsou tak příliš suché. Jaká verze vám chutnala více?:)

 



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :)