neděle 11. září 2016

Garden food festival (konečně) ve Zlíně

Nemožné se po letech stalo skutečností a ve Zlíně se poprvé konal pořádný food festival se vším všudy. Vzhledem k tomu, že se jedná o krajské město a píše se rok 2016 je to skoro až zázrak, že se i tady konečně podařilo něco zrealizovat.:) Doufejme, že za rok se bude akce opakovat (vzhledem k množství lidí, kteří festival navštívili, by to neměl být problém) a že do té doby organizátoři vychytají i drobné nedostatky (např. oproti olomouckého festivalu nedostatek místa).

A na co že jsme si (předlouhou) vystáli frontu my?

 1) Fit foodie Restaurant Zlín

Fit foodie je novou zlínskou lifestylovou restaurací, kam si občas zajdu na oběd v polední pauze. Mají krásné prostory, vynikající kuchaře a vaří opravdu zdravě a opravdu chutně. Jedinou (podstatnou) nevýhodou je, že od nich (nejen já) jdu často hladová a to nejsem žádný otesánek. Pokud by trošku zvětšili porce, byli by naprosto dokonalí. Na festivalu nabízeli RAW dezerty  či panna cottu z kozího sýra, velmi lákavě vypadalo také jejich kari se zeleninou a rýží. Nakonec jsme se však všichni shodli na candátovi na ghí s dýňovým pyré, tartarem z hříbků a citrónovou sušenkou (protože candát je nejlepší ryba, to je jasné).


2) Sýrový obchod Zlín
Do sýrového obchodu chodím nejen na sýry, ale i na müsli od Mixitu (vyzkoušeli jste už jejich Letní mix? Je boží!). Zaujal nás jejich rozpékaný sýr Raclette s bramborami, který byl chuťově moc dobrý, na mě už to ale byl sýr moc výrazný:


3) Synot holiday
Do této restaurace jsme zavítali asi jen proto, že kyselici jako Valaši prostě milujeme. Osobně jsem už jedla  kyselici mnohem lepší, možná mi ale chuť kazilo i to, že majitel této restaurace pojal festival jako svou předvolební kampaň a se všemi si chtěl povykládat o blížících se volbách. Jsem toho názoru, že politika na food festival nepatří (a namísto ní se radši mohli víc soustředit právě na tu kyselici:):


4) Polévkárna Zlín

V centru Zlína se Polévkárna nenachází dlouho, ještě jsem v ní nebyla. Trochu nás mrzelo, že polévkárna, tedy podnik založený primárně na polévkách, na festivalu nabízí pouze jeden její druh, a to polévku z pečené mrkve s červenou čočkou. Budiž jim k dobru to, že byla fantastická:


Protože kromě polévek miluju i cizí kuchyni a sýry, zaradovala jsem se, když jsem zjistila, že nabízí i chačapuri. Po chutnání jsem ale zažila asi největší zklamání festivalu, protože s gruzínksým chačapuri s lahodnou náplní neměla tato suchá placka společného nic. Chuť jsme si spravili bramborou pečenou v mořské soli:

5)  Ollies
Ollies je srdeční záležitostí už od dob mých studií v Olomouci. Ochutnala jsem jejich borůvkový koláč. Byl dobrý, na můj vkus ale až zbytečně moc sladký:

6)Brazilské pao
Kluci ze slovenského Martina se opravdu vytáhli, "knedlíčky" z tapiokové mouky byly fantastické, až brazilcům závidím :) Na výběr byly ve sladké i slané verzi, my vyzkoušeli kuličky masové a sýrové s chilli omáčkou a olizovali jsme se až za ušima:

7) Restaurace UNO Zlín
Na vyhlášenou zlínskou restauraci jsme se moc těšili a tak jsme vyzkoušeli vše, co nabízeli. Nelitoval nikdo z nás.
jsem si pochutnala na tianu z lilku a cukety plněném šlehaným kozím sýrem s rajčatovým salátkem:

Sestřin přítel vyzkoušel terinku z uzeného kolene s hruškovým chutney:

Mamka si nemohla vynachválit pastrami Black Angus s čočkovým salátem a překvapivě dobrým celerovým pyré a hořčičným semínkem:

A sestra si vybrala geniální dezert- MaM-meruňky,máta, med, maracuja (mimochodem, opravdu vynikající kombinace):

Na festivalu jsme vyzkoušeli vynikající celozrnné koláčky od lokálního pekaře, kváskový chleba z Olomouckého kraje nebo vynikající petrklíčové víno, Guiness nebo burčák :) Zkrátka, každý si tu našel svoje!

Navštívili jste zlínský festival? Co nadchlo Vás?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :)