úterý 7. prosince 2021

Perníčky

 





Tyto perníčky si už můžeš upéct na Vánoce, hezky se rozloží (měkké jsou už za pár dní). Počítej s tím, že těsto potřebuje odpočívat v lednici alespoň 12 hodin před samotným pečením. Ozdobit je můžeš, jak budeš chtít, já jsem zvolila rozpuštěnou čokoládu. 

Co potřebujeme?
  • 220 g špaldové mouky
  • 60 g medu
  • 30 g erythritolu (nebo třtinového cukru, panely)
  • 7 g jedlé sody
  • 3/4 lžíce perníkového koření
  • 50 g mletých vlašských ořechů
  • 90 g změklého másla
  • čokoláda
  • 1 vejce
Postup:
  1. Do mísy dej mleté ořechy, sodu, mouku a perníkové koření.
  2. Dále přidej erythritol (či jiné sypké sladidlo), vajíčko, med a změklé máslo. Rukama zpracuj kompaktní těsto a zabal ho do sáčku či potravinářské folie.
  3. Zabalené těsto nechej přes noc uležet v lednici.
  4. Těsto vytáhni z lednice alespoň hodinu před pečením. Poté ho vyválej na pomoučené desce/pracovní ploše na tloušťku cca 4 mm.
  5. Z těsta vykrajuj libovolné tvary a vykrojené perníky skládej vedle sebe (s malým rozestupem) na plech vyložený pečícím papírem.
  6. Perníky peč v troubě předehřáté na 170 st. cca 10 minut.
  7. Ve vodní lázni si rozpusť čokoládu. Já jsem použila svoji oblíbenou - s 85% kakaa. Upečené perníky můžeš v rozpuštěné čokoládě máčet nebo je můžeš jako já pocákat.
  8. Jakmile čokoláda na pernících zcela zaschne, můžeš je schovat do vzduchotěsné krabice a do lednice, kde vydrží cca 3 týdny.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :)