neděle 1. listopadu 2020

Fazole pinto s robi masem


 Na instagramu jsem se nedávno ptala, jaké recepty by vás zajímaly. Vícekrát se sešla odpověď obědy do krabičky (hned za sladkým pečením, což mě nepřekvapuje :D ). Tohle zadání pro mě naštěstí není žádný problém, protože si do práce vařím prakticky denně. Ke starším receptům jsem vám tedy přidala nový štítek "do krabičky" pro snadnější vyhledávání.

Už jsem mnohokrát zmiňovala, že jakožto mnoholetý bývalý vegetarián maso příliš nevyhledávám. U krabičkového vaření to u mě platí dvojnásob, protože ohřívané maso opravdu není to, co by mi chutnalo. Většina "krabiček" je tak v mém případě vegetariánské nebo veganské jídlo. Pod štítkem však najdete i recepty s masem, protože vím, že řadě lidem ohřívané maso nijak zásadně nevadí.

Tak tedy práci zdar a dobrou chuť!

Co potřebujeme? (6 porcí)

  • 5 žampionů
  • 150 g sterilovaných okurek
  • lžíci oleje
  • 250 g fazolí pinto (zajděte do zdravé výživy nebo bezobaláče)
  • sůl, pepř
  • chilli papričku(y) dle chuti
  • 2 cibule
  • 1 malý nedoslazovaný protlak
  • 3 stroužky česneku
  • 800 ml zeleninového vývaru
  • lžíci dijonské hořčice
  • 2 malé cukety
  • 1 balení robi plátků (opět seženete ve zdravé výživě)
  • lžíci uzené papriky
  • 200 ml rostlinné smetany (popř. obyčejné , pokud netrváte na veganské verzi)
  • lžíci kukuřičného škrobu
Postup:

  1. Fazole namoč do studené vody alespoň 12 hodin před samotným vařením.
  2. Poté je slij a v čisté vodě je uvař doměkka (cca 50 minut). 
  3. Cibule nakrájej nadrobno a orestuj je na oleji ve větším hrnci dozlatova.
  4. Do hrnce přidej hořčici, protlak, uzenou papriku (a případně na kolečka nakrájenou chilli papričku) a krátce společně vše orestuj, poté vlij vývar.
  5. Cuketu omyj a nakrájej ji na menší kostky. Robi maso nakrájej na nudličky a společně s cuketou, najemno nastrouhaným česnekem a uvařenými fazolemi ho přidej do hrnce a promíchej.
  6. Žampiony nakrájej na plátky a okurky na kousky. Obojí přidej k zelenině a robi masu a omáčku dochuť solí a pepřem.
  7. Za občasného promíchání vař na středním plameni 15 minut.
  8. Škrob rozmíchej v troše vody a vlij ho do omáčky. Za stálého míchání vař jednu minutu, poté vlij smetanu a hrnec odstav z plotny. Promíchej a podle chuti dosol a dopepři.
  9. Podávej s rýží, těstovinami, bulgurem nebo quinoou.

Recept jsem si mírně poupravila pro své potřeby, původní verzi najdete na webu www.greenwayfood.cz, který (a kuchařky k němu) opravdu vřele doporučuju.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :)